tisdag 12 maj 2009

Tisdagstema - Gummi

När vår mellandotter var liten var hon mycket bestämd vad hon ville ha för gummistövlar. Hon skulle minsann ha såna som såg ut som krokodiler. Vi jagade förstås runt i alla affären, men aldrig att vi hittade såna stövlar, utan hon fick ju nöja sig med ett par röda med prickar på. Därför blev jag extra glad när jag bland gummistövlarna i ett stort byggvaruhus hittade getingstövlar, men 20 år för sent. Tänk vad roligt det hade varit för henne om hon fått såna här gummistövlar när hon var liten, visserligen inte krokodiler men ändå.



Fler foton med gummi finns här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

12 kommentarer:

gitsie sa...

Ja gummistövlar finns det många varianter att välja på idag, när jag var liten fanns det bara gröna och svarta. ;)

Hedwig sa...

Underbara gummistövlar, jag skulle bra gärna vilja ha ett par riktigt läckra saker.

marie sa...

det är roligt att de kan göra andra mönster på gummistövlar, både till barn och vuxna =)

Peter - Datapedagogen sa...

Hoppeti!

Va kul att det finns så många olika varianter av gummistövlar. Riktigt snygga är de ju också!

christina sa...

Vilka söta stövlar!

Amanda sa...

Härliga gummistövlar, det finns många fina variationer. De här var extra roliga. Jag har haft mina i en massa år och än håller de. /Amanda

Kerstin sa...

Ja visst är det så att man tycker det är lite synd att barnen inte hade så mycket roliga gummistövlar att välja på när de var små. De här var himla söta. Fin tolkning. :)
Ha en fin dag.

Caroline sa...

Ja, numera finns det ju många olika gummistövlar, de roligaste jag har sett var ett par svartvita kostövlar... :)

/Caroline

annalarssonphotography sa...

Ja nu för tiden finns det minsann alla möjliga sorters gummistövlar.. Det fanns det minsann inte på 70-talet. Vi fick överleva ändå! ;)

Kul med en avvikande variant bland alla stövelbilder idag :)
Ha det gott!

Carina sa...

Gummi - ett inte helt lätt tema!
Men du har lyckats...vi tänkt på samma sak idag!
Kramen.

Marie sa...

Fantastiskt roliga stövlar. Vill ha! Antar att det bara är i mini storlekar.

Myra sa...

Haha, så söta! Det finns ju massor med motiv att välja på numer. Tänk om det varit lika roligt då jag var liten. Dessa gröna stövlar var ju ingen hit precis. Hihi