onsdag 6 maj 2009

Man måste inte surfa vid havet

Jag skulle nog också få en skyhög räkning om jag tog med mig datorn på semestern och surfade mobilt. Jag har önskat mig en ny bärbar dator med mobilt bredband, men nej, det är nog ingen bra idé. Det är nog bättre att låta datorn vara hemma på semestern och ägna sig åt att ha semester i stället. Riktig semester från mobiler, datorer, tv och allt annat nöje som man har i vardagen. Låta hjärnan få vila lite, läsa lite böcker, titta på molnen (om det finns några), ta en tupplur och bara njuta av livet en vecka eller två. Det finns väl inget så avkopplande som att sitta och titta ut över havet.



Och vilken folkstorm det blev och vilken panik folk fick när Com Hem-nätet blev utslaget i går kväll. Tv-kanaler, bredband och telefonerna fungerade inte på grund av ett strömavbrott och det blev världens cirkus. Människor blir ofta helt paralyserade om tv-rutan helt plötsligt blir svart eller om internet inte fungerar, de vet inte vad de ska ta sig till och hela deras tillvaro rämnar. Vad skulle göra i stället för att titta på Champions League-matchen eller SM-finalen i basket? Tja, det finns ju lite annat kanske, som att prata med varadra och umgås lite. Det är ju alltid trevligt.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Fotsteg i Rabatten sa...

nej, man ska inte surfa vid havet. Då ska man lyssna på bränningarna och gå i sanden. :)