söndag 3 maj 2009

Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag





En underbar helg har vi ännu fått uppleva. I dag såg det ut att bli lite mulet, men nu tittar solen fram igen. Skrattmåsarna har kommit och det hörs förstås. Det är inte ofta det går att fånga en på bild, sittande på en stolpe. Violerna har tittat fram och för första gången blommar vårt plommonträ sedan vi planterade det. Några små fina blommor finns det, så det finns hopp om att vi får ett par plommon i alla fall.

Fler bilder från idag kan du se här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

16 kommentarer:

cat sa...

Jag lyckades också fånga en skrattmås på bild härom dagen, så din första bild blir min favorit:)

lilalili sa...

Din första bild tilltalar mig så mycket att den blir min favorit i din triss idag!
Ha en skön söndag! Kramis

Anonym sa...

Åh vilka fina bilder hos dig.
Här har solen inte kommit fram än.
Måsen väljer jag.

Anne-Lie sa...

Härliga bilder! Tror jag väljer bild nummer två som favvis!

Irrhönan sa...

Fina blommor och en vår som är på gång!

Nollan sa...

Vårfina bilder hos dig, där sista blir min favorit :)

Anonym sa...

Plommonträdet blir favorit, hoppas bara det fanns tillräckligt med insekter så det blir plommon också.

Amanda sa...

Fina foton i din triss, måsar brukar inte sitta still så länge.
Bra variation och trädet som blommar är väldigt vackert. /Amanda

annalarssonphotography sa...

Fina bilder :)
Din andra bild på violen blir min favorit hos dig!

Ha en fin kväll!
Anna

Ulrica sa...

Sköna vårliga bilder... denna underbara tid. Jag njuter som du. Ha en skön vecka.

Fotsteg i Rabatten sa...

NU funkar din ordverifiering. Har försökt flera gånger idag. :(
du har en fin triss.

NatureFootstep sa...

plommonblommor. Kul, det finns ju ett träd här, men jag har inte sett det blomma än.
Måsarna har kommit hit också :)

Artlover sa...

Jag tror att den första bilden blir min favorit och hälsar våren välkommen som skrattmåsen med ett skri:-)

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ja det är vackert när träden står i blomm.

Må gott, önskar Irene

http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

marie roxbro sa...

Fina bilder..gillar måsen..hela bilden är underbar.....ha en bra vecka

Jah Hollis sa...

Ja, det är en fin tid som du lyckats fånga på fina bilder.