lördag 16 maj 2009

Show me yours and I'll show you mine 14

Veckans tema i wtfdc:s fotoutmaning är HÅR.



Yngsta dottern har alltid varit en hejare på att ändra hårfärg. När hon var 3 år ville hon ha likadant hår som Snövit, svart som skiftar i blått. Naturligtvis fick hon inte färga håret då, men sedermera hade hon faktiskt svart och blått hår ett tag. Här håller hon som bäst på att försöka få håret blont. Det kan vara lite knepigt och man får stå ut med att håret är rött ett tag. Numera är hon väldigt blond, men hon kan inte låta bli att göra lite slingor i olika färger, sist jag såg henne hade hon några blå och rosa, men det kan ändra sig fort.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

7 kommentarer:

Marie sa...

Ha, ha, ha. Måste vara spännande att ses för kanske frisyr och färg har ändrats sedan förra gången. Jag tycker det är modigt att fixa och trixa själv. Inget för en fegis som mig. Nä, då blir det superfrissan Tessan som får hjälpa till. Ha en fin lördag.

Anonym sa...

Härligt med din dotter som gillar att byta hårfärg *ler*.
Jag känner igen det där med att det blir nästan morotsfärgat när dom blonderar. Det fick min ena dotter erfara, till sin förtvivlan :-).

Lördagshälsningar
strömma

annalarssonphotography sa...

Jag känner igen det där! ;)
Jag har bytt hårfärg som en kamelot under årens lopp..

Ha en fin helg!
Anna

Ulrica sa...

Aaaa - jag har blivit så trit. Förr hade jag alla möjliga och omöjliga färger i håret. Nu... är det bara trist;(

Amanda sa...

Trodde att det var du som ville byta färg, ni är lika. Hon är modig och vill synas.
Ta det med jämnmod. En dag kanske du vill poppa till dig själv. Just nu har mina mörkare slingor övergått till något som liknar orange. Känner mig trendig. /Amanda

Pialotta sa...

Känns igen precis det där du beskriver.. Jag själv, min dotter och mitt barnbarn är så där lite tokgalna.. Nja, inte jag så ofta nu.. slingar det mest i blonda toner.. Häftig bild i alla fall:-)/Pialotta

kaxi sa...

Vilken rolig bild, glad liksom:)