söndag 24 maj 2009

Ibland så



Ibland blir jag jäkligt imponerad av oss. Som när vi tar oss iväg på bio och ser en film som vi pratat om att vi ska se jättelänge. I dag var vi på "Män som hatar kvinnor", äntligen. Jag har ju läst hela trilogin, men K har inte läst någon av böckerna. Jag trodde inte att man skulle förstå nåt i filmen utan att ha läst boken, men den var ovanligt bra för att vara en svensk film. Otäck men bra. Det enda jag inte tyckte om var att min favoritskådespelare faktiskt var skurken.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill oxå se den..jag vet varför jag aldrig tar mig iväg på bio, bl a för att det är så dyrt, men den här filmen vill jag ju verkligen se. boken är ju skitbra och jag har hört av många att filmen verkligen lever upp till förväntningarna.

Jigsaw sa...

Noomi Rapace är ju bäst i filmen, trots att hon är lite för snygg för att spela Lisbeth