söndag 24 maj 2009

Jag är nog beroende


Tydligen är jag lika beroende av internet som en heroinist är av sitt knark. Jag håller med om att det blir som en drog, är datorn upptagen blir jag sur. Att sitta framför datorn ger samma effekter på hjärnans belöningssystem som heroin. 8-10 % av svenska befolkningen har någon form av nätberoende och nu söker allt fler hjälp för sitt beroende. De vanligaste patienterna är killar som spelar för mycket onlinespel, men senaste tiden har också vuxna kvinnor sökt hjälp mot sitt nätberoende. Jag känner mig faktiskt träffad. Det är nog dags att köpa en egen bärbar dator som aldrig är upptagen av någon annan än mig.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

då är vi två. hur klarade vi oss utan internet och hur mkt tid hade vi inte till att göra annat?