fredag 22 maj 2009

51 år, visst låter det gammalt?


Nu är snart födelsedagen till ända, den 51:a i ordningen. Jag tycker inte det känns som det är länge sen jag fyllde 25 och jag känner mig inte äldre än 30. Ungefär. Men det är väl bra. Det vore väl värre och jag kände mig som 95, eller hur?

Apropå att vara över 90-årsstrecket. Mina gamla föräldrar dök upp här i går. Pappa hade kört mamma i rullstolen ända hemifrån och hit. Visserligen är det en eldriven tingest som han slipper skjuta på, men det är ändå tröttsamt för hans gamla ben. Han fyller ju 94 om ett par månader. Hur många 94-åringar är så pigga? Helt otroligt. Och så undrar han varför han inte orkar gå lika långt som förut. Han förstår nog inte heller riktigt att han är så gammal som han är.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Le Loup sa...

Grattis i efterskott!
Det låter som din far är en riktig krutgubbe! :)

Karro sa...

Grattis i efterskott. Jag är helt väck på datum nu för tiden, jag är glad om jag vet vilken veckodag det är. Hoppas du hade det bra iaf. Kram kram

Bitten sa...

Tack för gratulationerna!