måndag 19 maj 2008

Två födelsedagspresenter fick jag i dag

I dag sov jag lite längre, eller försökte i alla fall. Jag fick som vanligt gå upp och släppa ut katten vid halv sex nånting. Men jag gick ju förstås och la mig igen eftersom jag var ledig i dag. När jag vaknade vid niotiden kände jag att nånting var fel; jag hade inte hört när Je gick upp och åkte till skolan. Men hon hade inte åkt till skolan för hon var lite krasslig. Jag som trodde att jag sov så hårt att jag nästan var medvetslös. Jag har alltid varit väldigt lättväckt vid minsta lilla ljud, men jag tänkte att det kanske har med åldern *host* att göra att jag sover tyngre.

När jag hämtade posten var det en jättebunt med reklam, men också ett litet kuvert till mig som skickats från USA och ett stort paket från Adlibris som också var till mig. Jag blev jätteförvånad och glad förstås. I kuvertet var det ett födelsedagskort från Jo och B och i paketet en bok från bästa jobbarkompisen Karro. Jag blev verkligen glad för båda presenterna. Det enda som kanske inte var lika roligt var att det på bokpaketet stod: Till 50-årigen B...Hjäääälp!

Nej, det är inte sant, det är inte till mig för jag är väl inte 50 än. Sen förstod jag att jag inte kan blunda för sanningen längre och jag måste nog inse att jag är 50 år. Snart i alla fall, men inte än, inte förrän på torsdag. Några dagar till i ungdomen känns det som.

De sista dagarna av min ungdom ska jag tillbringa i Rom, och när jag åker hem känner jag mig nog lika antik som staden, för då har jag passerat 50-årsstrecket. Pust!

"Jag vet inte hur du har det med åldrandet...för min del såg jag det inte alls nalkas. Det högg mig i ryggen." (Phyllis Diller)

Inga kommentarer: