tisdag 6 maj 2008

Krama mig


Tjejer är i dag svultna på kärlek och mer beröring väninnor emellan skulle leda till en mer hållbar vänskap, enligt sexprofessorn Shere Hite. Särskilt kvinnor som lever som singlar mår extra bra av kramar och massage från kompisar, tydligen är det viktigt att få hudkontakten.

Jag undrar vad mina arbetskamrater skulle säga om jag började krama och pussa på dem. Kanske skulle vår vänskap bli djupare, eller också skulle de be mig dra åt helvete. Min generation har aldrig varit mycket för att ta på varandra, utan vi vill hålla en viss distans, även till bästa kompisen. Men jag har märkt att den yngre generationen, särkskilt den yngsta dottern och hennes kompisar, kramas mycket mer när de träffas, särskilt om det inte setts på länge. Om man gjorde så när jag var ung sågs man som en något underlig person, och alla trodde att man var homosexuell. Nu är det dock andra tider och vi alla mår kanske bättre av att kramas lite mer.

1 kommentar:

Jenston sa...

Nej men jag är ju homo!