onsdag 7 maj 2008

Rödebypappan friad

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om Rödebymålet. Pappan blev helt frikänd från mord och mordförsök därför att åtalet ogillas av Blekinge läns tingsrätt. Han anses ha agerat under en allvarlig psykisk störning. Mannen sköt ju båda tonårspojkarna, men hade inte uppsåt att döda menar tingsrätten. Jag kan förstå att han sköt på ett sätt. Familjen hade blivit trakasserad av ett modedgäng och jag vet hur jävla förbannad och ursinnig man kan bli, nästan så man inte vet vad man gör. Men jag tycker inte att han borde ha tagit bössan och skjutit, det tycker jag är oförlåtligt. Jag tror i och för sig inte att det var meningen att döda någon heller, jag tror att han egentligen bara ville skrämmas och få bort gänget från gården, för jag tror att alla egentligen har någon sorts spärr i såna här lägen, en spärr som han dock verkar ha saknat just då. Det är djupt tragiskt att ett liv gick till spillo, för egentligen hade man kunnat lösa alltsammans på andra sätt innan det hade behövt gå så långt.

Inga kommentarer: