fredag 16 maj 2008

Kallt som skrutt


I dag fick jag åka buss hem från jobbet. När jag stod och väntade höll jag på att frysa ihjäl. Det är ju bara 8 grader ute och småduggar. Jag är ju glad att det inte kommit snö i alla fall som i andra delar av landet. Annat var det förra helgen, då var det sommarvärme. Men det blir ju sommar nästa vecka för oss (kan man ju hoppas i alla fall) då vi ska en bit söderut. Det känns så skönt att veta att jag slipper jobbet några dagar. Jag tror att jag aldrig har varit ledig en hel vecka i maj förut, bara någon enstaka klämdag då och då. Därför ska jag passa på att njuta ordentligt nästa vecka, det kanske dröjer länge innan jag kan vara ledig i maj nästa gång.

1 kommentar:

Evee sa...

Här i Östersund har det snöat, men inget som hållt sig kvar, men ändå - det är ju Maj!

http://www.metrobloggen.se/5221lovlie