lördag 3 maj 2008

Onödiga prylar


Här är världens mest onödiga uppfinningar listade av 4 500 deltagare i en undersökning som Revoo.com gjort:

1 Elektrisk nagelfil
2 Lasersax
3 El- eller batteridrivna ljus
4 Soda stream
5 Fotspa
6 Fondue-set
7 Hårvåfflare
8 Äggkokare
9 Elektrisk luddborttagare
10 Elektrisk kniv
11 Byxpress
12 Ansiktsångare
13 Tebryggare
14 Mini discspelare
15 Elektrisk brun utan sol-sprej
16 Äggskivare
17 Elektrisk konservöppnare
18 Yoghurtmaskin
19 Handduksvärmare
20 Ryggkliare

Jag håller inte med att allt är onödigt. Jag tycker att t ex att en soda stream kan vara bra att ha om man inte vill släpa på bubbelvatten från affären, att en äggskivare är helt outstanding om man vill ha skivat ägg på mackan, handduksvärmare är suveränt i badrummet både som extra värmekälla och värmare av handdukar (det känns ju så lyxigt med varma handdukar efter duschen) och framför allt är ryggkliaren en sak jag ofta använde förr i alla fall. Den är ju helt underbar att ha när man inte når att klia sig själv på ryggen och ingen är hemma som kan hjälpa till. Vi har ingen äggkokare, men jag funderar på att köpa en, jag har hört av flera som använder en sån att det är en jättebra uppfinning. Jag tror att det säkert finns flera andra prylar som är betydligt onödigare än de här ovan.

Inga kommentarer: