fredag 30 maj 2008

Balkongfest med skogstema


Vi hade i dag en trevlig balkongfest på jobbet. Det var visserligen väldigt, väldigt varmt att ha så mörka kläder som jag hade, men jag tycker ändå att det är bättre att det är varmt än kallt, för det har det varit de senaste åren. Det ska vara varmt när vi sitter på balkongen och äter och dricker gott. I år var det ju lite struligt om det skulle bli någon fest eller inte eftersom sköterskorna kanske skulle strejka, men de bestämde i sista minuten att festen skulle bli av trots allt eftersom konflikten blåstes av. De hade lyckats ordna jättegod mat från köket eftersom de fick avbeställa den andra maten vi skulle ha fått. Alla var på jättebra humör, men värmen sög nog musten ur oss allihop, för alla blev lite trötta efter kaffet och satt mest och längtade efter svalka.

Jag tycker att vi ska vara glada att det äntligen har blivit lite sommar. Som den äkta närking i gnällbältet som jag är säger jag att det här kanske är de enda varma sommardagarna vi får i år. Hoppas inte...

Inga kommentarer: