torsdag 4 december 2008

Stjärnlös


I går köpte jag en alldeles ny adventsstjärna, som jag skulle ta med till jobbet. Vår adventsljusstake där är ungefär 100 år gammal, den ser i alla fall ut att vara det. En gång var den röd. Röd plast. Nu är det en konstig rosa nyans på plasten. Jag antar att den har blekts. Hur den nu har kunnat bli blekt, men lysrören har väl kanske gjort sitt till. I alla fall skulle jag byta ut ljusstaken mot en sån där fin stjärna, som har blivit så populär och som står i varenda fönster. Det var bara det att jag inte fick stjärnan att lysa. Jag bytte glödlampa till en jag visste var hel (som jag snodde från en annan lampa i personalrummet), men inte ville den lysa heller. Så det var bara att packa ihop stjärnan i kartongen igen. Lite snopet.

Nu har jag lämnat tillbaka den trasiga stjärnan. Jag fick pengrna tillbaka och har köpt en annan, i en annan affär. Den var dessutom billigare. K har redan kollat om den fungerar, och det gör den.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Jenston sa...

Hah, jag läste "stjärtlös"!

Bitten sa...

Och jag som tyckte jag var så fyndig. Stjärnlös - utan stjärna -lös inte. Puuh.

Karolin sa...

Låter fint med en stjärna(som fungerar) på rummet istället för den där gamla plastiga saken.