måndag 29 december 2008

Ledig från jobbet


Att vara ledig från jobbet innebär att man måste jobba lika mycket som på jobbet, fast hemma.

I dag har jag hunnit med att skjutsa K till jobbet (fast jag glömde linserna och upptäckte hur illa jag ser på långt håll i mörker), gett katten mat, släppt ut honom ett par gånger (och givetvis in igen), tvättat och hängt en maskin tvätt, rivit ur lakanen i sängen, diskat (i diskmaskinen visserligen), läst tidningen, käkat frukost, hjälpt Je med ansökan och CV, sminkat mig, skjutsat Je till jobbet, köpt frimärken, gått till brevlådan och lagt på Je:s brev, och klockan är bara halv tolv. Jag är dundersvettig eftersom jag fortfarande lider av sviterna efter min förkylning och skulle behöva gå och lägga mig och vila. Men jag är ju ledig i alla fall, och än har ingen ringt och sagt att jag behövs på jobbet. Så kanske, kanske kan jag vara ledig i morgon också och sedan är det ju nyårsafton.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 kommentarer:

Sus sa...

DET HADE VARIT LUGNARE ATT JOBBA VA..=)

Bitten sa...

Nja, kanske inte lika svettigt i alla fall. ;)

Anonym sa...

vi kom på idag att en av nackdelarna med att vara ledig är att man både gör av med mer pengar än annars(för man ska unna sig) och att man äter mer onyttigt(för man ska unna sig)