måndag 1 december 2008

Löjligt värre


Varför har det helt plötsligt blivit så populärt att ha manlig Lucia i skolan? Jag ser det inte som något annat än att killarna vill visa sin makt, att de ska bestämma hur det ska vara och vill köra över rektorer, lärare och framför allt tjejerna. Rena maffiametoderna. För egentligen tror jag att inte att de vill vara väna Lucior, utan de vill bestämma över, i deras tycke, fåniga traditioner och de vill inte att någon annan ska få bestämma hur det ska vara. Jag tycker att killarna bara gör sig löjliga. Och varför ska det helt plötsligt vara så noga med jämlikheten, när killarna inte ens kan titta på tjejfotboll för det inte är "riktig fotboll."

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland går jämlikheten mot töntiga former.

Anonym sa...

De killar som vill vara Lucia är ofta väldigt feminina av sig, det är ju modernt att vara feminin och mesig som kille nuförtiden, det är dagens samhälle som bär skulden för det.

Jag tror att du har fel när du säger att killarna vill visa sin makt genom att vara Lucia, det må vara status för tjejer att utnämnas till Lucia, (den vackraste bruden brukar bli vald)men ingen kille/man ser någon status i det. Det är helt enkelt inte en symbol för manlighet!

Men somsagt, dagens feminina och mesiga killar ser det säkert som status att klä ut sig till tjej/lucia. Det är ju inne att vara bög nuförtiden, och de maskulina männen blir färre :(..

Sen tror jag även att det var tjejer som röstade på killen i fråga, feminina killar brukar ha många kvinnliga vänner..

Bitten sa...

Nu tycker jag faktiskt att den här grejen att killar ska vara Lucia börjar spåra ur och bli superlöjlig. Man behöver ju inte gå till ytterligheter med jämlikheten. Jag tror faktiskt att de driver med oss egentligen.

Thomas Olausson sa...

Intressant. Jag tycker i stort sett som du men hade inte en tanke på att ett antal tjejer blev snuvade för en kul grejs skull. Det har ingen brytt sig om att skriva om i tidningarna.