onsdag 10 december 2008

Festlig afton


I kväll valde jag bort Nobelbanketten, dels för att det är ganska tråkigt att titta på folk som sitter vid bord och äter och dels för att det finns intressantare på tv att se. Förutom att det är kul att kolla vad kvinnorna har för klänningar känns hela tillställningen som en upprepning, samma år efter år och ganska långrandigt.

I stället bjöd "Bonde söker fru" på en del överraskningar. Köpingbonden har funnit sin kärlek och Emma och han blir nog ett fint par, trots ålderskillnaden. Det lät lite kul när han sa: "Det uppstod en förälskelse" eller nåt sånt.


Peter och Wille visade lite känslor i ladan och det är svårt att veta vem Peter till slut kommer att välja av den pratglade Wille och den tystlåtne Peter. Däremot framgick det ganska tydligt att Peters mamma skulle föredra att hennes son väljer honom som inte pratar så mycket.

Det är också väldigt svårt vem av tjejerna Per kommer att välja, den flamsiga och smått hysteriska Åsa eller den ganska tråkiga Rose-Marie.

Däremot känns det ganska självklart att Hanna kommer att välja Elias framför Johan, han har ju varit hennes favorit hela tiden känns det som. Självklart ser jag fram emot nästa veckas avsnitt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Le Loup sa...

Hm, Per, ja. Vete sjutton vem han kommer att välja, jag undrar, jag...
Jag tror Peter väljer Wille. Det känns så på något vis.
(Jag kommer att sitta på onsdag och se, jag med...)

Wille sa...

Hallå!

Va' kul att du tittar på oss! ;)

Kram

//Wille

http://www.hanky.se/wille

Bitten sa...

Såklart jag måste titta, nu börjar det ju dra ihop sig också.
Läste förresten din blogg, du skriver precis som du pratar, väldigt bra. :P