måndag 1 december 2008

1 december


Ibland är livet väldigt orättvist. Ibland har man tur helt enkelt. Jag tror definitivt på ödet. I går kväll ville de att Je skulle stanna kvar till midnatt och jobba för det fattades folk. Eftersom hon inte kände sig riktigt kry med förkylning i kroppen slutade hon i vanlig tid. Tur kanske man kan kalla det, för en pistolbeväpnad man rånade McD strax efter midnatt och fick lite pengar med sig. Personalen blev naturligtvis chockad och uppriven. Jag har faktiskt tänkt tanken när jag suttit utanför i bilen vissa nätter och väntat på att Je ska sluta, att det är tur att ingen rånar McD när de stänger mitt i natten. Den här rånaren kom undan med en okänd summa pengar och ingen blev fysiskt skadad, men det är ju naturligtvis en otäck händelse.

Som jag sagt förut tror jag på ödet. Men jag tror definitivt inte på horoskop. För den som lever sitt liv efter horoskopen finns det här ett sex- och kärleksastro för december. Det är astrologerna Hanna Vennberg och Tor Tolander berättar vad stjärnorna spår för december. Om man nu tror på sånt.

Edit: Snacka om otur, eller ödet. Fick precis reda på att ML blev knivrånad på sitt jobb i natt. Som tur var blev han inte heller fysiskt skadad, men ganska skakis förstås.

Vart är världen på väg? Jag antar att även slöddret har drabbats av finanskrisen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Nillano sa...

Hej!
Aldrig kul när sånt där händer. Jag har vänner som jobbade på banken när den rånades i Hallsberg för inte så länge sen. Hoppas det går bra för dom på MacD.