söndag 28 december 2008

Söndag mellan jul och nyår


Sitter och funderar på vad egenligen som händer i världen. Trots att det pågått ett krig i Mellanöstern hela mitt liv har jag aldrig riktigt orkat engagera mig i de olika turerna i israelernas och palstiniernas olika försök att utplåna varandra, hur krigföringen fortskrider eller vilka som har mest rätt i frågorna som berör de olika folken. Jag fattar inte heller hur folket där borta står ut med eller klarar att leva i detta år efter år, men det har väl blivit som en livsstil, det ska vara krig och ingen ger sig. Kriget ärvs från generation till generation och jag undrar om det någonsin blir vapenvila eller fred på jorden. Så mycket onödigt lidande för så många människor, skyldiga eller oskyldiga och det hela känns bara så hopplöst.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: