söndag 15 juni 2008

Tillbaka i USA

I dag har K och jag varit i M-berg. Jösses, vad de håller på och bygger om, vi kände inte igen oss. Jag shoppade lite kläder och det var kul. Det känns alltid lite roligare att handla till mig själv när jag har presentkort, då köper jag det jag vill ha och tittar inte lika mycket på prislappen. Jag är nog lite snål mot mig själv annars. Eftersom vi har slagit sönder två stora vinglas var vi också en sväng till Ikea och köpte två likadana glas till det facila priset av 19 kr styck. Det är tur att Ikea finns! Jag blev också jättesugen på korv med den där starka senapen på så vi slog till och köpte korv och dryck för hela 15 kr var!

Jo ringde och berättade att det hade strulat lite på vägen tillbaka i går. Precis när de gått genom säkerhetskontrollen stod det ju "omedelbar avgång", men de fick ändå vänta nästan till ordinarie avgångstid innan de lyfte. Det hade varit väldigt turbulent i luften, men servicen hade i alla fall varit bra. När de skulle landa i New York fick de cirkla i luften i över en timme i världens oväder så Jo hade blivit åksjuk. När de väl kom hem hade de blivit jätteblöta för det åskade och regnade. Men på det hela taget hade resan gått bra i alla fall och nu är de tillbaka i vardagen igen. De har betydligt varmare än vad vi har och luftfuktigheten är ansträngande.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: