onsdag 25 juni 2008

Ingen behöver vara orolig för mig


Många barn oroar sig över vad deras föräldrar håller på med på internet. Barnen kommer på pappor som porrsurfar, att föräldrarna har barnporr i datorn eller att de är otrogna via nätet. Många barn oroar sig för att de inte får den uppmärksamhet de behöver för att föräldrarna har svårt att slita sig från datorn. Föräldrarna kan vara beroende av internet och det finns mammor och pappor som fastnar i spel online.
Om det bara finns en dator och föräldrarna blockerar den under långa perioder blir det ytterligare problem för barnen för internet är en mycket viktig del av barns och ungdomars liv. Jo, det ska gudarna veta. I det här huset får jag höra hela tiden att jag är bloggberoende och både barn och man tycker att jag spenderar alltför mycket tid framför datorn. Men jag porrsurfar inte, spelar inte spel och är inte otrogen i alla fall och vi har faktiskt flera datorer i huset så jag blockerar inte någon annan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

hannamia sa...

Jag tycker att det ar bra att du bloggar. Ger mig en massa trevlig lasning :D