måndag 23 juni 2008

SD-hotet är över oss

Jag har tagit upp det förut ett antal gånger i bloggen, att Sverigedemokraterna, detta rasistiska parti har så många väljare att det håller sig omkring 4-procentsspärren till riksdagen. Och jag kan fortfarande inte förstå hur så många kan rösta på detta parti som är en förlängning av Sverigepartiet och Bevara Sverige Svenskt. Antingen är de helt knäppa i huvudet eller också förstår de inte vad partiet har för grundtankar. Jag blir faktiskt rädd för att detta parti verkligen ska komma in i riksdagen i nästa val när alla dessa snorvalpar, som inte vet bättre och troligen inte vet något om politik heller, ska rösta.

Ingen ska heller lura i mig att SD-stödet också ökar bland invandrare, det var väl dagens värsta osanning. I så fall är de väl hjärntvättade de också, som alla måste vara som röstar på Sverigedemokraterna.

Jag må vara fördomsfull men när jag hör ordet Sverigedemokraterna så tänker jag på unga killar från södra Sverige, med rakade huvuden och nakna överkroppar, målade svenska flaggor på kroppen och utseende och flin som byfånar. När jag tänker efter så liknar de nog fotbollshuliganer ganska mycket, de verkar inte heller ha så värst mycket innanför pannbenen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar din jämförelse med fotbollshuliganer!
Samtidigt är jag inte förvånad över att SD skrapar ihop 4%, förmodligen kommer den siffran att bli ännu större i takt med att de får mer utrymme i media och debatteras i olika sammanhang.
Det är enkelt för småpartier att föra fram populistiska budskap - de böver ju sällan leva upp till något regeringsansvar. Och det gäller inte bara SD.

Kulturbäraren sa...

Kan inte du förklara för oss hur ett antirasistiskt parti som sd kan vara "rasistiskt" i dina ögon? Sd är inte heller någon "förlängning" av SP eller BSS. Det är en Expomyt. Ingen från den tiden finns med i partiet idag, utan medlemskåren är utbytt. Visst, det har funnits vissa olämpliga företrädare för sd, men de har alltid varit en minoritet, och efter 1995 påbörjades ett stort upprensningsarbete i partiet där alla extremister uteslöts. Sd är ett nytt parti som står för en öppen svenskhet som bygger på kultur och inte etnicitet (alltså kulturnationalism) samt har en betydande andel väljare och politiker med invandrarbakgrund:

http://gruegranskar.blogspot.com/2008/01/sd-ett-parti-fr-invandrare.html

Gubben: Tycker du att miljöpartiet också var ett "populistiskt småparti"?

Kulturbäraren sa...

"Jag må vara fördomsfull men när jag hör ordet Sverigedemokraterna så tänker jag på unga killar från södra Sverige, med rakade huvuden och nakna överkroppar, målade svenska flaggor på kroppen och utseende och flin som byfånar. När jag tänker efter så liknar de nog fotbollshuliganer ganska mycket, de verkar inte heller ha så värst mycket innanför pannbenen."

Det är kul att du är så fördomsfri, vet så mycket om sd och har så starka argument. Grattis!

Anonym sa...

Med tanke på hur mycket fördomar du har om stora delar av befolkningen så kanske du själv skulle passa bra in i Sd? Att avfärda 350.000 svenskar som "helt knäppa i huvudet" låter mer än lovligt fördomsfullt och generaliserande.