torsdag 19 juni 2008

Skyll inte bara på tränaren


Fotboll intresserar mig egentligen inte alls och jag har väl inte så mycket att komma med, men jag kan inte låta bli att tycka att det är lite taskigt att så fort ett lag inte vinner eller lever upp till allas förväntningar så är det adjöss och goodbye med tränaren. Precis som det bara är hans fel att laget inte lyckas så bra. Herregud, det är en tränare, och elva spelare på plan på en match. Folk kan väl inte på fullaste allvar bara skylla på tränaren? Det kanske är spelarna som det är fel på? Och det är ju inte bara det egna laget som är på plan, motståndarlaget kanske är mycket bättre, har bättre kondition, bättre teknik med bollen och ofta är det ju slumpen som avgör om ett lag vinner eller inte. Nu tycker alla fotbollsnördar att förbundskapten Lagerbäck måste sluta för att inte Sverige gick vidare i EM. Jag tycker att det är mobbing att ge sig på en ensam man i ett helt fotbollslandslag.

Skyll på mig
Lägg allt ditt hat på mig
För alla gånger jag sårat dig
Det var länge sen jag tappade tron på mig själv
Skyll på mig
Var bitter och skyll på mig
För alla gånger jag svikit dig
Det var länge sen jag tappade tron på mig själv
(Lasse Lindh - Skyll på mig)

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: