söndag 29 juni 2008

Kommer porrtidningar att bli hårdvaluta?

Jag är förvirrad. Läste i Aftonbladet om en anställd på OKQ8 i Piteå som inte ville befatta sig med porrtidningar, och fick fackets stöd. Därför plockar nu företaget bort alla porrtidningar ur sortimentet. Kunder och ägare efterfrågade en porrfri butik, säger vd:n för OK Piteå som driver macken. Var det inte en anställd som efterfrågade en porrfri mack? Har de alltså frågat kunderna också eller? Ja, de har tydligen frågat kunderna också. Macken hotades av blockad av Syndikalisterna för att en anställd protesterat mot att behöva sälja porrtidningar och då plockade man helt sonika bort tidningarna. Nu är det ju skillnad på porrtidningar och s k herrtidningar och frågan är ju vad för sorts tidningar de hade på macken. Jag tror heller inte att jag som kund skulle säga att jag skulle vilja ha kvar porrtidningarna om någon mackägare frågade mig. Det är ju fortfarande skamligt att läsa porr, det är väl ingen som vill erkänna att de sysslar med sånt, fast väldigt många läser så fort de hinner. Det är väl klart att alla de frågade sa att de inte ville ha kvar tidningarna, de tordes väl inte annat. Och mackägaren ville väl inte framstå som ett porrfreak heller. Så nu har de alltså inga porrtidningar på OKQ8-macken, då är det säkert någon annan mack i Piteå som har fått väldigt många fler kunder helt plötsligt.


Ett under att du ser mig
Att du fortfarande ser mig
Ett under att du ser mig
Som någon som kan ge dig nånting
Som får dig att vilja vara min


(Kent - Hur jag fick dig att älska mig)


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Thea sa...

Eller så får man hoppas att fler följer efter och det slutar säljas på mackar överhuvudtaget. De som vill läsa dessa blaskor kan ju faktiskt prenumerera så slipper barnfamiljer känna sig ovälkomna på bensinstationer.