söndag 20 juli 2008

Tröttsamt i längden


För elfte året i rad har Aftonbladet gjort en undersökning bland de svenska tv-cheferna och bett dem lista de mest intressanta tv-profilerna just nu. I år vill alla ha David Hellenius allra helst som programledare för sitt program. Tvåa på listan finns Filip & Fredrik och trea Carina Berg. Sedan följer andra som alla har lett program i tv eller radio ett flertal gånger. Jag vet inte, men jag tycker att det kan bli lite för mycket av samma programledare i tv. Helt plötsligt ska en enda person göra alla tv-program och dyker upp i rutan titt som tätt och det blir lite tröttsamt i längden. David Hellenius har väl lett både Idol, Let´s dance och haft egna program som Fredag hela veckan och Hey Baberiba och är nu tydligen aktuell med ett nytt program i TV4 som heter Det sociala spelet, som jag har lyckats undvika. Jag tycker i alla fall att tv-cheferna borde variera sig lite i sitt val av programledare, även om de är bra och sköter sitt jobb perfekt så tror jag att folk tröttnar på att alltid se samma nylle som dyker upp närhelst de slår på sin tv-apparat. Fram för mer variation i programledarvalet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: