onsdag 23 juli 2008

Jag är inte stressad


Jag vet inte varför kvinnorna ska ta semester från bloggandet. Är det därför att vi medelålders kvinnor anses som horor i bloggosfären och tar alltför stor plats och pojkarna som är mellan 18 och 35 inte får så stor plats som de skulle vilja ha? Jag bloggar för att jag tycker att det är kul och intressant att göra min röst hörd. Jag har alltid varit den tysta typen som egentligen aldrig sagt vad jag tyckt om saker och ting, men nu äntligen kan jag får ut all uppdämd frustration och kan verkligen uttrycka mig i skrift i stället. Jag upplever inte att jag blir stressad av bloggandet, jag sätter mig mycket hellre vid datorn och kopplar av i stället för att tvätta fönster och byta gardiner eller dammsuga. Jag ser inte bloggandet som ett jobb utan som en fritidssysselsättning som hjälper mig att koppla av efter en stressig dag på jobbet eller som avkoppling mellan solande och badande på semestern. Jag håller inte med Malin Wollin i Aftonbladet som tror att tjejer som bloggar driver på sig själv hårdare, det får väl stå för henne så fall. Jag skriver på min blogg för att jag tycker det är roligt och inte för att känner att jag måste.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: