torsdag 17 juli 2008

Idiotiskt och meningslöst våld


Det vill mycket till innan man ska börja slå och misshandla en annan person, i alla fall om man är frisk i huvudet. Att slå och sparka någon som är 13 år om man är 20-25 år själv är ju oförlåtligt. Om anledningen dessutom är att en fotboll kommit över på "fel" sida är ju ännu värre, det är ju en skitsak. Detta hände tyvärr i Skarpnäck i går kväll och det var ett tiotal män i gänget. Åtminstone fyra av dem misshandlade 13-åringen för en sketen fotbolls skull. Jag tycker att någon av dem borde haft lite vett i skallen och kunnat stoppa det hela innan det gick överstyr. Männen lämnade sedan 13-åringen på marken efter en karatespark mot huvudet och åkte iväg i två bilar. Han vårdades i natt på sjukhus för skallskador, men har i alla fall återfått medvetandet. Jag hoppas verkligen att männen åker fast, vem vet vem de ger sig på nästa gång, och då kanske det inte slutar lika bra.


Du kan slå mig i bitar
nånting inuti kommer att stå upp ändå
Du kan slå tills det vita vita
hatet är allt som återstår
Jag vill inte vara rädd
Varför måste jag vara rädd?


(Kent - Jag vill inte vara rädd)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: