lördag 26 juli 2008

Het och sömnlös

Jag ligger och vrider och vänder mig i sängen, alldeles svettig i nacken så håret känns fuktigt. Jag har nog sovit färdigt för i natt, och för den här semestern känns det som. Jag har sovit som en stock förut, drömlöst och fridfullt. Trots att vi har takfläkten på högsta fart är det över 25° i sovrummet och jag har i natt drömt en massa tokiga och hemska drömmar och inte riktigt kommit till ro. Nu ligger jag bara och funderar på bröllopet jag ska på i dag, att jag nog borde ha köpt en ny klänning och nya skor. Men jag har ju faktiskt försökt hitta något, fast kanske inte lagt ner hela min själ i det, och nu är det som det är. Det ska blir roligt att gå på bröllop och Jenston ska ju underhålla gästerna med några låtar. Typiskt nog gick en sträng av på gitarren och K måste hänga på låset till musikaffären för att skaffa nya strängar och jag hoppas innerligt att han kan sätta dit dem också utan missöden.

Ett missöde som en kvinnlig norsk försäkringsbolagschef råkade ut för var att hon skulle parkera utanför kontoret och på ett eller annat sätt tryckte hon nog på gasen i stället för bromsen och bilen åkte över en betongkant och ner på en trappa. Så det kan gå. Hon har väl i alla fall en bra försäkring antar jag.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: