tisdag 1 juli 2008

Ernst K vs Isabelle H



Sommartorpet har väl aldrig varit mitt favoritprogram direkt. Jag har lite svårt för Ernst, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om honom. En del av mig tycker han är jättecharmig och en del av mig tycker bara att han är för bögig helt enkelt. En viss medlem i vår familij har sin åsikt klar och kan helt enkelt inte med karln. Jag tror överhuvudtaget att män känner sig hotade av denne store nallebjörn som alla kvinnor smälter så för. När Ernst sätter igång och känner in sina rum och analyserar sina skapelser håller en viss familjemedlem på att krevera och bara stönar. Därför har inte Ernsts nya program känts så lockande att se, men jag har inte sett på nya Sommartorpet heller, mer än ett par minuter som hastigast förra veckan. Isabelle Halling är lite för konstig för min smak, hon har lite för knasiga idéer och är en lite yvig och ganska jobbig person att titta på. Tydligen vann Sommartropet och Halling över Ernst i går när det första av hans program sändes, men för mig känns det ungefär som att välja mellan pest och kolera. Inget av programmen kan locka mig till tv:n i alla fall.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Björn sa...

Jag har inget emot feminina män, känner mig absolut inte hotad, men jag fullkomligt avskyr Ernst falska sinnlighet. Hans ständiga behov av att vara i centrum, och hans oblyga suktande efter komplimanger lockar fram mobbartendenser hos mig som normalt inte gör en fluga förnär. Han är inte en stor nallebjörn, men han vill få oss att tro det. Och hans tjat om "tvåmetersmannen" (när han i själva verket är 198 cm) sedan. Han är så komplexfylld stackarn:)