torsdag 31 juli 2008

Minnet är bra men kort


Fotbollsfrun Malin Wollin är höggravid och har därför säkert glömt eller förträngt hur äckligt det är att ha mens. Att känna sig ofräsch flera dagar per månad och ha jätteont i magen de första två. Dessutom kostar mensskydd en jädra massa pengar och jag har aldrig upplevt att det varit roligt att botanisera i mensskyddshyllan direkt. Däremot håller jag med henne fullständigt när hon säger att hon älskar att vara gravid och föda barn och det är ju förbehållet oss kvinnor. Jag kände mig också extra kvinnlig och sinnlig och har också boat in mig under graviditeterna och har väl aldrig storstädat så mycket som jag gjorde då, det måste vara något hormonellt och de hormonerna skulle jag behöva lite av numera. Jag vill däremot inte tvätta dyra spets-bh:ar för hand utan kör dem i tvättpåse i tvättmaskinen, jag blir aldrig kär i min nya ögonskugga, men kanske att jag får något längtansfullt i blicken inför synen av nykläckta bebisar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: