torsdag 15 januari 2009

Nu är glada julen slut, slut, slut ...


... julegranen bäres ut, ut, ut.

Vi håller på och städar bort julen, men jag måste ta en paus för jag blir så trött. Varför är det så förbålt tråkigt att ta bort julsakerna när det är så roligt att ta fram dem? I och för sig har jag inte så mycket julpynt framme numera, eftersom det är just så himla jobbigt att plocka bort allt. Men den här julen hade vi köpt massor med nya julgranskulor på Ikea för att det var rea före jul och julgranen höll ju aldrig på att bli avklädd. Samtidigt känns det lite sorgligt att städa undan julen, det har jag nog alltid tyckt. Jag brukar tänka på att det är ett år kvar till nästa jul och vem vet vad som händer under året? Det kanske hinner födas någon i släkten eller också går någon bort innan nästa jul.

Under min paus har jag suttit och läst lite nyheter. Jag ser att Adolf Hitler i New Jersey har blivit omhändertagen av de sociala myndigheterna. Äntligen är det någon som uppmärksammat hans föräldrars omognad vad gäller valet av namn på den lille pojken. Pojken ska inte behöva lida för att föräldrarna har den otroligt dåliga smaken att döpa honom till Adolf Hitler. Jag antar att det kanske ligger andra skäl också bakom omhändertagandet, för föräldrarna verkar ju helt besatta av nazismen och skäms inte berätta det för alla. Enligt Aftonbladet för någon månad sedan hade de hela sitt hem fullt med nazistiska symboler och annat som tyder på att de verkar dyrka allt vad Adolf Hitler stod för.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Karin Berg sa...

vi ska städa ut julen i helgen. och du har rätt, det är kul att plocka fram men trist att städa undan..

Le Loup sa...

Hej Bitten,
precis sådär tänkte jag med när jag städade undan min gran, att man inte vet vad som händer till nästa jul. Det känns som man tittar både bakåt på året som gått och sneglar lite oroligt framåt när man står där och tar ner allt pynt. Sedan blir det så tomt på något sätt, och mörkt. Men vi går ju trots allt mot ljusare tider, man får tänka på det antar jag.