måndag 26 januari 2009

Inte på köphumör

I dag efter jobbet åkte vi till M-berg för att spendera lite pengar. K fick presentkort när han fyllde och hade tänkt att köpa jeans eller något annat. Men visst är det konstigt att när man inte har några pengar att handla för så hittar man alltid jättemycket snyggt som man kan tänka sig att köpa, men när man har pengar så hittar man inte ett skit. Vi gick in och ut i alla affärer, men jag såg inte ett klädesplagg som jag kunde tänka mig att inhandla. Allting var jättefult, det är konstiga modeller och murriga mönster och gräsliga färger. Jag har ju fått pikar från andra i familjen för att jag bara köper svarta kläder, men jag tänker inte klä mig som en fågelskrämma för det. Nej, köplusten fanns inte helt enkelt, och det är ju lika bra det. Lönen lär nog gå åt ändå.


Vi avslutade vår s k köprunda med att äta hamburgare på Max eftersom K hade rabattkuponger. Sedan åkte vi till ett par byggvaruhus för att titta på golv till köket och tapeter till sovrummet. Jag har inte bestämt mig för vilken färg vi ska satsa på i vårt sovrum, men det lutar väl åt grått kanske. Eller beige. K ser i alla fall ingen skillnad eftersom han tror att det är samma färg. Men om jag känner oss rätt blir det nog någon helt annan färg när vi väl bestämt oss. Vilket lär ta sisådär 114 år.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

ja, du vet ju vilken färg jag tycker ni ska ta och det är inte beige.. ; )

Av ngn konstig anledning så går det inte att hitta kläder när man är ute och tittar efter dem, då verkar allt ointressant.