tisdag 13 januari 2009

Nu börjar allvaret igen


Nu är det slut på julen och all min ledighet, faktiskt är det ju Tjugondag Knut i dag för klockan har redan passerat midnatt. Efter en härlig vecka på solens och vindarnas ö (inte Öland utan Fuerteventura) har nu verkligheten hunnit ifatt oss. I dag har vi rest med buss, flyg och slutligen bil ända hem och är ganska trötta och sega, och om några timmar ringer klockan för att återföra oss till den hemska vardagen igen. Jag kan säga att jag inte ser fram emot att sitta med högarna av journaler, det känns som en mardröm. Men, men, verkligheten går det inte att fly ifrån, den hinner alltid ikapp. Nu har vi i alla fall något härligt att tänka tillbaka på när det blir som jobbigast.

Hade tänkt lägga upp lite bilder också, man inser att jag nog inte orkar. Inte för att jag vet om jag kommer att kunna sova något i natt, men jag måste väl i alla fall försöka. Annars kommer morgondagen att bli väldigt lång.

En annan sak som känns nästan komiskt är att ha alla ljusstakar, stjärnor och julgranen kvar efter att ha varit en vecka i sommarvärmen. Det känns inte riktigt rätt, men då finns desto större anledning att städa bort julen i morgon (eller snarare i dag).

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: