måndag 5 januari 2009

Det är jag som är hemlig och sådär!


Tja! Mitt namn är inte Wille (sorry karro). Men han sitter på golvet här bakom mig och gnäller!
Däremot heter jag "Je", a.k.a. Jenston och är yngste dottern till min mamma (nähä?!) som äger den här bloggen!
Jag är inte intressant alls.
Men bara för det ska jag berätta lite historier från idag!

Idag jobbade jag mellan klockan 12 och 16 och cyklade med termobyxor och solen i ögonen hela vägen dit. Åkte ovanligt tidigt i tron att cykelbanan skulle vara en isgata som man egentligen skulle behöva åka skridskor på. Men tydligen lever jag i ett så pass civiliserat samhälle att det faktiskt var plogat hela vägen och inte var några problem med att cykla alls.
Vilket resulterade i att jag kom fram till jobbet en kvart för tidigt.
Oh well.
Det gick bra på jobbet även fast vi var underbemannade, och med glatt humör ger jag mig ut i den svenska vinternaturen igen för att kasta mig upp på cykeln och åka hem.
Trodde jag.
Men istället upptäckte jag mig själv med att böja sönder nyckeln till cykeln (rim!) under mitt försök att få upp det frusna låset.
Detta gjorde alltså att jag fick låta cykeln stå och sedan ta en inte helt fantastisk promenad hem på ungefär fyrtio minuter i tio minusgrader.

Väl hemma fick jag ett samtal från Bloggägarens man för att sedan få prata med frun till mannen och fick reda på att de har det bra där borta med "bara" 16 grader.
Men hey! Det är ju bättre än vad det är här, typ 16 MINUS. Burr.

Sedan ringde jag morfar för att höra om det gick för sig att jag kom förbi en stund. Han hörde såklart inte ett ord av vad jag sa, men jag fick ju veta att han var hemma i alla fall så jag gick dit.
Han satte på kaffe och vi fikade i ungefär två timmar. Och X antal gånger kom han fram till att han är gammal. No shit. Gubben är ju 93!
Morfar:
"Men det var ju på den tiden man var ung och vacker.
... nu är man bara vacker!"
Morfar är min idol.

Jag avslutade kvällen med att ta ett par chips och upptäcka att jag var hungrig, så bestämde mig för att slänga ihop en sallad istället. Den blev fett god.





Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väl du eller Wille (med dig som spökskrivare) som var de två alternativen!

hoppas ni har det trevligt ni två därhemma!

lycka till med flytten framöver förresten! Ska du bli sambo oxå eller? Vad ska du göra, plugga eller jobba eller vad?

Anonym sa...

Trevlig helg!
Läcker sallad...