fredag 14 november 2008

Toalettlektyr


Varje gång jag går på toa på jobbet sitter jag och läser på den här tavlan. Det går liksom inte att låta bli att läsa, det finns ju inte så mycket annat att titta på, om man inte vill läsa på plastpåsen med toalettpapper där det står på 30 språk hur många ark och meter toalettpappret består av. Varje gång jag ser tavlan tänker jag på att den är fint målad, men att texten är så fel. Alltså inte fel innehållsmässigt utan grammatiskt.

För övrigt har jag nu sett på Idol och jag tror som Aftonbladets läsare att Johan Palm åker ut i kväll. Vi får se om jag får rätt den här gången, jag hade ju fel förra fredagen. Jag tycker fortfarande att Kevin och Alice borde vara de som går till final.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: