tisdag 18 november 2008

Fy farao vad slitigt det måste vara


Uuurschäkta mejj, men varför ska fotbollsspelare som inte lämnat lekstadiet och dribblar sig fram genom livet ha en egen gala? Det går väl ingen nöd på dem så att de måste få guldbollar, räcker det inte med att de spelar fotboll, det de älskar mest att göra? Fast det är klart, de behöver kanske lite extra uppmuntran eftersom de sliter så hårt.

Så här ser en dag ut med Zlatan:
(Det är hans egna av Sportbladet citerade ord).

Hur ser en vanlig dag i Milano ut för dig?
– En vanlig dag… det börjar med att jag kör ungen till dagis.
Gör du det?
– Ja, ja. Varje morgon. Sticker hemifrån vid 08.20. Efter det drar jag till träningen direkt. Käkar frukost och får behandling innan träningen. Tränar med laget. Efteråt kan jag göra en extra träning om det behövs. När träningen är slut får jag lite behandling.
– Jag brukar käka lunch ute vid träningen med laget. Det är inget obligatoriskt, men jag brukar göra det. Ibland går jag hem och käkar lunch med familjen. Men i och med att Maxi går på dagis nu och blir hämtad vid klockan ett så hinner vi inte laga lunch i lugn och ro. Därför brukar jag föredra att äta lunch med laget så att det inte blir någon stress när jag kommer hem.
Det låter ändå som du har ett familjeliv och ett pappaliv.
– Oh, ja. Oh, ja. Jag kommer hem sen på eftermiddagen och leker med ungarna. Du vet, det gamla vanliga som pappor brukar göra.

Ja, ja, det låter ju som ett vanligt liv. Lugnt och skönt, utan stress, sovmorgon varje dag, käkar frukost, får lite massage, blir bjuden på lunch om man inte orkar stressa med maten själv och slutar "jobbet" tidigt för att leka med barnen på eftermiddagen. Det är precis så vi alla har det ...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Pumita sa...

Jag blir trött av bara tanken... tänk att slita så för brödfödan. Men jag kanske skulle bli uttråkad. :/