tisdag 11 november 2008

Sushi utan tillsatser


I dag efter jobbet var vi så trötta. Vi kände helt enkelt inte för att laga mat, utan vi åkte ner på stan och åt sushi. Det var inte alls mycket folk ute en sån här regnig tisdag i november, men en och annan slank in och köpte mat och tog med hem. Vi blev i alla fall verkligen jättemätta, det är ju så gott med sushi. Jag har mer och mer börjat känna att jag inte vill ha några tillsatser i maten jag äter. Om jag blir sugen på något, oftast onyttigt, kollar jag innehållsförteckningen och om det är några konstiga tillsatser går suget över. Direkt. Jag köper inte sånt med konstiga ämnen i, det vill inte jag äta. Jag har fått nog av aromämnen, färgämnen, smakämnen, stärkelse, stabliseringsmedel, fettsyror och fan och hans moster. Jag vill ha mat utan tillsatser, den kanske inte är lika smakrik och aromatisk som den blir med glutamat och annat skit i, men desto hälsosammare. Sushi måste väl vara bland det bästa att äta om man vill ha rena råvaror.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm det är smaskens med sushi.

Captcha: judgiab

Gina sa...

Jag tror faktiskt att sushi har tillsatser med. Köpte en färdig låda med innehållsförteckning med cirka 12 tillsatser. crabstick innhåller natriumglutamat och flera sojor med..tyvärr