lördag 1 november 2008

Det blir i alla fall städat


Nu är det mycket att göra. Dammsuga, lägga köttet i marinad, göra pannacotta, stryka dukar, duka bordet, städa toaletten, fixa ljusstakar, skära grönsaker, ta fram servetter, plocka undan allt som inte borde vara framme. Det är bra att ha gäster med jämna mellanrum, för det blir i alla fall ordentligt städat. Jag till och med bytte gardiner i ett fönster i går för jag tyckte de som hängde där var så tråkiga. Vi kanske skulle ha gäster varje helg. Nej, så ofta orkar jag inte storstäda.

K har beställt sikrom till förrätt, på en toast med creme fraiche och rödlök. Mums. Egen gjord kinamat till varmrätt och pannacotta med jordgubbar till efterrätt. En salig blanding alltså. Jag blir jättehungrig när jag tänker på all mat och måste nog ta något litet till lunch, annars svimmar jag väl.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: