måndag 3 november 2008

Nu måste jag få klaga lite


Jag måste få klaga på den som planerat hur det ska se ut vid järnvägsstationen i Örebro. Hur är det tänkt att alla som kommer med bil och ska lämna och hämta tågresenärer ska få rum? Det finns inte speciellt många parkeringsplatser, det är trångt och väldigt smalt, långa köer och allmänt kaos. Det finns en liten vändplats som en rundel där det står bilar i vägen för det inte finns någon annanstans att stå. När tågen till och från Göteborg och Stockholm stannar är det ibland alldeles överfullt med folk som behöver parkera bilen. Vad är det för ärthjärna som tänkt ut att det ska se ut som det gör? Är det tänkt att alla ska åka buss till och från stationen?

Liten hjärna hade också den här stolliga före detta internen som sköt en spik i huvudet på sig själv för att imponera. Han missade hjärnan med 1 cm.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo så är det - bilen ska bort! Inte ens där den behövs får den finnas... Snitsigt va?

Anonym sa...

Klart du får klaga, Bitten!
Det finns massor med Ärthjärnor som har mer makt än de har kompetens!

Håller med Gubben om att bilen tydligen ska bort, även där den verkligen behövs - t ex där jag bor, där det bara finns Kompletteringstrafik tidigt på morgnarna och sent på em, och så en tur mitt på dagen. Men ingenting på helgerna!
Makthavarna tycks tro att alla bor i städer eller stora tätorter - eller också vill de tvinga oss att flytta dit... Vart tog Centerns slogan "Hela Sverige ska leva!" vägen...? Länge sedan jag såg/hörde den...

Jag tror att det kommer att gå för Privatbilarna som det gått för oss Rökare - snart får vi inte finnas någonstans!