onsdag 15 oktober 2008

Usch, så mycket snusk


Läser Aftonbladet och ser att var fjärde person har bakterier från avföring på händerna, för det visar en brittisk undersökning. Vi får väl hoppas att vi i Sverige är lite renligare, men det tvivlar jag på. Det är ju nästan så man får bacillskräck. Tänk vad dessa människor tar i sedan; dörrhandtag, ledstänger och kundvagnar. Jag har ofta tänkt på det här med kundvagnarnas handtag, de måste väl vara skitiga som bara den. Usch, inte blir jag sugen att handla mat när jag tänker på vad mycket kolibakterier det måste finnas. Jag vill inte tänka på hur bakterierna kommer på händerna, men det finns ju nåt som heter tvål och vatten. Eller kliar sig folk så mycket i arslet?

Folk kan vara bra snuskiga. En morgon när jag cyklade till jobbet gick det en kille på cykelbanan och ledde en cykel. Han tittade sig omkring (men såg tydligen inte mig som kom precis bakom) och sedan lade av av världens brakskit (ursäkta uttrycket). Gissa om han skämdes när han såg att jag kom svischande på cykeln precis bakom och han förstod att jag hade hört hans ljudliga prutt. Jag fick mig i alla fall ett gott skratt, även om det var skitäckligt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: