torsdag 16 oktober 2008

Med plutande mun och sexig blick

I går fick jag alltså veta att jag blev nominerad till Tebladstårtan. I dag skulle jag ha behövt den där goda tårtan, för denna dag på jobbet var helt för jävlig. Hur mycket att skriva som helst, telefonen som ringde hela tiden, alla bara kom in och frågade om dittan och dattan och skulle ha reda på det ena omöjligare att svara på än det andra. Som om jag är någon jädra tankeläsare och ska veta vad alla gör och alla säger. Dessutom ska jag hålla reda på alla förbannade papper som alla producerar. Nej, i dag funderade jag allvarligt på att helt enkelt sluta jobba och bara gå hem och lägga mig i sängen och stirra i taket, låta någon annan ta över och hoppas att någon med mer tålamod skulle jobba där. Att ha tusen saker att göra, helst tio på en gång, kan få den mest erfarna och härdade att bara ge upp.

Men hängiven jobbet som jag är satt jag snällt kvar och suckade och stönade. Tänkte på Katrin Zytomierska som blev utskälld för sitt jobb på tv. Jag såg TV4-programmet ”Kvällsöppet” med Lennart Ekdahl där hon klargjorde att hon håller fast vid sin programledarstil. Hon stod där i går och bröstade upp sig, plutade med sin mun och blinkade med sina ögon för att se sexig ut. För mig är det självklart att hon inte skulle få fortsätta i samma mobbarstil, men Christer Andersson på TV400 säger att de valt Katrin för att de tror att hon kan utvecklas till en bra programledare. Hur lång tid kommer det att ta månntro?


En som inte behöver göra sig till för att bli sexigare är Johnny Depp. Han är utsedd till världens sexigaste man. Jag instämmer helt och hållet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Jag tror aldrig hon når till att vara en bra programledare!

CrimsonAnna sa...

Jag tycker det är synd att en tjej med sådan tråkig attityd och människosyn får så mycket medie-utrymme. Undrar hur många bra programledare som inte får chansen?

Anonym sa...

Mediadrevet går och mullah Ekdal utdelar sina moralkakor.

Vem är det som blir mobbad egentligen?