tisdag 28 oktober 2008

Satsa på ekologiska viner



Jag skrev i går att det inte är så smart att dricka nikotin, som finns i den nya nikotinläsken. Det är väl i och för sig inte mycket bättre att dricka vin med cancerframkallande ämnen och annat skit i som bl a stör reproduktionen. En undersökning som Naturskyddsföreningen genomfört visar att vin från EU innehåller rester av kemiska bekämpningsmedel. Fem av sex ekologiska viner som testades visade sig i alla fall vara fria från farliga bekämpningsmedelsrester, så nu får vi leta efter ekologiska viner på bolaget. Som tur är brukar de vara lätta att hitta även om det är många flaskor överallt, för det sitter en grön liten lapp vid de pavorna, har jag sett. Ju fler som efterfrågar ekologiska viner desto bättre, för då tvingas Systembolaget att ändra sitt sortiment och köpa in fler sådana viner.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var det värsta... Men jag har passerat reproduktionsfasen så jag fortsätter att njuta av mitt Masi... :)