söndag 26 oktober 2008

Fantasilön - för vad?


Söndagar är inte så kul dagar, men i dag har vi ju fått en timme "extra" känns det som. Den timmen har jag ägnat åt att städa en liten och en stor toalett. Inte så roligt att göra på en söndag, men hinner man inte i veckorna så får man offra sin lediga dag. Det går alltid lättare att städa, i alla fall för mig, när jag är lite lagom uppretad på något. I dag tänkte jag på Zlatan och vad han har gjort för världen för att förjäna 10 miljoner i månaden på att spela fotboll. Helt hysteriskt tycker jag. Är det verkligen någon enda på denna jord som egentligen tycker att det är värt 120 miljoner om året att springa runt och jaga en boll? Uppenbarligen måste det ju finnas någon.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

1 kommentar:

Karolin sa...

Tyvärr så känns den där extratimmen som att kasta pärlor för svinen när man har småbarn..de fattar inte det där med att man kan sova en timme extra.