tisdag 21 oktober 2008

Telefontystnad och baksmällefritt vin

I dag har det varit lugnt på jobbet, i alla fall på förmiddagen och telefonmässigt. Ingen som ringde, men det har inte heller gått att ringa ut eftersom telefonväxeln fått spel. Det har inte gått att komma fram vare sig till sjukhuset eller ut i världen och inte heller inom sjukhuset. Vi behöver nog alla ha en sådan här lugn dag ibland. Det kändes riktigt behagligt. Ända till kl 10.45 var det skönt, sedan började ”terrorn” igen.



Läste att det ska komma ett nytt rött vin som tydligen är revolutionerande. Jag har inte alltid tyckt att rött vin är godare än vitt, men numera föredrar jag rött. Jag har aldrig känt någon allergisk reaktion eller fått migrän av rött heller, men det är väl bra att det nya vinet Ken Creek har mindre med garvsyra och mindre histamin. Att det skulle bli mindre baksmälla har jag däremot svårt att tro, baksmällan beror nog mer på mängden alkohol man dricker.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

OK! Jag ska prova - men det måste vara gott också!