söndag 5 oktober 2008

Tro inte på reklamen

15 miljoner kronor, tänk så mycket pengar och vilka möjligheter som öppnar sig om man hade dem. Försäkringskassan väljer att lägga 15 miljoner kronor på information och reklam. Som om det skulle bli bättre för det. Försäkringskassan blir inte effektivare, människor får inte sina pengar fortare för att reklamen körs på tv flera gånger per kväll. När man sett samma reklam två gånger inom loppet av några timmar blir man bara förbannad. 15 miljoner kronor bortkastade till ingen nytta, för blir det någon skillnad? Nej, jag tror i alla fall inte det. Personalstaben blir ju inte större och effektivare, ärendena blir inte färre och datasystemet krånglar inte mindre för att de försöker övertyga om motsatsen. Och inte minst alla sjukskrivna har nog redan blivit varse om de nya sjukreglerna för sjukförsäkringen.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: