tisdag 21 oktober 2008

Säg inte nej, säg kanske, kanske, kanske

Visst behöver man höra att man är vacker, söt, snäll och fin ibland. Även om man är ful, äcklig, tjock och elak. Jag tror inte jag har visat mig från min bästa sida i dag. Jag har definitivt inte sagt ja till allt, även om jag inte varit direkt negativ. Daily Mails reporter Tom Sykes har prövat metoden "Sluta vara negativ och börja säga ja till allt" i en vecka, att säga ja till allt alltså. Efter denna vecka hade han kommit hem med tio gånger mer frukt än han velat ha, hamnat i konflikt med en man som skickar Nigeriabrev och blivit tvungen att sitta barnvakt. Han svarade dessutom naturligtvis ja på alla frågor som den superartige medarbetaren på McD kom med. Den enda fråga som han egentligen velat svara ja på var när vännen erbjöd sig att vara barnvakt åt hans son. Tom Sykes var totalt slut efter en vecka med att säga ja. Vem skulle inte bli det? Det bäddar väl för att gå in i väggen, när man inte säger nej till något. Och tänk vilka frågor man tvingas säga ja till. Inte tror jag att man blir rikare och lyckligare, även om författaren Danny Wallace påstår att han blev rik och lycklig genom att sluta vara negativ och säga ja till allt.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Magdalena and Co in US sa...

Tror jag skrattade mest åt hans Mc Donalds besök... Helt galet
//m