måndag 13 oktober 2008

Justerar putet

Under parollen "A small step for man, a giant step for manhood" lanserar underklädesmärket Frigo kalsongen som ska få männen att överge raggsockan, kan man läsa på MSN:s nyheter.

Push up-kalsongen fungerar så att mannen har snoppen i en speciell ficka, som justeras med ett gummiband. Mannen kan alltså få det "put" han vill genom att variera gummbandets längd.

Själv kan jag inte begripa vad denna kalsong ska vara bra för, men tydligen finns det ett behov bland männen att det ska puta i de nedre regionerna. Vi kvinnor har ju behåar med push up-effekt, så det blir ju mer jämlikt. Inte för att det spelar någon roll för mig om det putar på männen eller inte, men det är ju svårt att ta någon på allvar och klart distraherande om det putar onormalt mycket. Man kan liksom inte låta bli att titta, samtidigt som man inte vill se, för det är lite snuskvarning. Nej, jag föredrar nog män med normalt "put" och vanliga kalsonger och skulle nog bara bli full i skratt om det skulle bli alltför iögonfallande och det skulle kännas väldigt avtändande.





Om männen tröttnar på push up-kalsonger finns det ju alltid banankalsonger och godiskalsonger.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

7 kommentarer:

The Girls Of Florida sa...

Kanske virka en gren att ha i grenen?

Anonym sa...

detta är ett bevis på att det är fel på vårt samhälle...

Visst det är kanske mest en rolig grej och man ska ta det med en gnuttta humor, men sprids inte olika ideal tillräckligt?

Inte nog med att små snoppar och bröst är "fel", nu måste man ha saker som gör snoppen tillsynes lite större...?

Var stolt över dina små bröst eller din lilla snopp istället!

/ orolig för samhället och många av dess invånare

Anonym sa...

http://sex.msn.se/msn_sr_article.aspx?articleID=6295&categID=84

...
Samhället måste sluta pumpa i ideal som ger folk dåligt självförtroende..

Anonym sa...

Jag söker efter andra modeller av Frigo och hittar denna blogg och inser att min morföräldrar har rätt, blogg är för människor som aldrig fått tycka till tidigare. Och kanske det vore bra om det stannat där.... Jag skiter normalt i vad folk tycker MEN VA F.... vet du om hur det känns att ha Frigo? Frigo har hjälp mig och många med mig att ha ett bättre liv. Du har väl aldrig träffat någon med ett paket mellan benen men när du gör det kan de förklara för dig varför Frigo är helt fantastiskt. Uttala dig om det du fattar och har prövat, ett tips för att inte framstå som diggi dingdong

Anonym sa...

hmmmmmmmmmmmmm, ytterligare en begåvad tjej. Kan du kontakta mig så jag kan bli er redaktör för bh, jag tror jag kan tillföra massor. Speciellt i erat gäng.......

carl sa...

De kvinnor som ironiserar över frigo kalsongerna förstår inte vad det innebär att ha ett "paket" mellan benen, vilket inte är så konstigt i och för sig. Men tänk er om ni skulle ha BH som inte skulle hålla ordning på hyllan utan bara vara allmänt sladdriga och obehagliga. Så är de allra flesta av de kalsonger som finns. De håller inte ordning på sakerna, och det är, tro mig, mycket irriterande

Anonym sa...

De kvinnor som ironiserar över frigo kalsongerna förstår inte vad det innebär att ha ett "paket" mellan benen, vilket inte är så konstigt i och för sig. Men tänk er om ni skulle ha BH som inte skulle hålla ordning på hyllan utan bara vara allmänt sladdriga och obehagliga. Så är de allra flesta av de kalsonger som finns. De håller inte ordning på sakerna, och det är, tro mig, mycket irriterande