onsdag 8 oktober 2008

Det mest förbjudna

Varför har jag alltid en längtan efter det allra mest förbjudna, det som inte finns hemma och är svårt att få?
Varför känns det mer lockande att äta chips än fisk, fet ost i stället för mager ?

Ibland är jag så sugen på något, men vet inte riktigt vad. Tar ett äpple. Nej, jag är inte sugen på äpple.
Tar en macka. Nej, inte macka heller och absolut inte rökt skinka, mjukost eller kaviar.
Kollar i skåpet, finns det något att äta? Hittar några gamla nachochips, smakar. Nej, de är nog för gamla.
Ibland skulle jag kunna göra allt för att få de där cashewnötterna, ostbågarna eller chipsen som jag är sugen på. Bara tanken på att få stoppa något onyttigt i munnen gör att det vattnas och snålvattnet kommer direkt.

Varför är jag aldrig sugen på havregrynsgröt?




Länge sedan vi sågs. Längtar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Du frågar:
Varför är jag aldrig sugen på havregrynsgröt?

Jag svarar:
Du vet undermedvetet att gröt sätter sig i neuronerna och slirar tankarna. Du vet utan att tänka på havregrynsgröt att gröt i neuronerna är något man helst undvika :-)