måndag 6 oktober 2008

På jobbet ska man jobba


Gina Eklund, 51, bloggade på jobbet och fick sparken, efter 13 år.
– Hade jag fått en tillsägelse hade jag slutat blogga direkt, säger hon.

Jag tycker att så länge man sköter sitt jobb spelar det väl ingen roll om man bloggar. Folk gör ju så mycket annat på jobbet än just jobbar med det de ska, t ex går ut och röker, dricker kaffe, sitter och drömmer, löser sudoku, läser Aftonbladet, står och skvallrar eller pratar i telefon med man, fru eller barn. Bara för att man har ett jobb behöver man väl inte jobba hela tiden.

Nej, allvarligt talat, när man är på jobbet ska man jobba. Blogga kan man göra på fritiden. Och röka, och sitta och drömma, och läsa Aftonbladet.

Jag tror att Gina Eklund inte fick sparken för att hon bloggade, utan för att hon kallade sin chef för "knaschefen." Om chefen verkligen ville ha Gina kvar hade hon väl först fått en varning, eller?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Susanne sa...

Eftersom jag inte jobbar nu, borde jag blogga, men det gör jag inte det heller utan fnular runt och hittar nya bloggar, din t.ex. Och jag gillade den och kommer säkert tillbaka en annan dag när jag inte jobbar och inte bloggar utan bara läser bloggar.

Det var bara det jag ville säga just nu. :)

Bitten sa...

Ja, du är välkommen tillbaka. Visst är det väl kul att fnula runt?