torsdag 30 oktober 2008

Bloggskadad och fattig


Jag har gjort en fasanfull upptäckt.
Jag är skadad. Riktigt allvarligt bloggskadad.
Jag har börjat kalla min man för K i stället för hans riktiga namn även IRL.
Jag säger inte K till honom direkt, men när jag talar om honom.

Hur sjukt är inte det?

Sjukt är också att alla tar ut sina sparpengar från banken, precis som det skulle hjälpa. Svärmor ringde i går och undrade vad vi gjorde med Swedbank.

"Vi gör ingenting", sa K. "Vi har inte så mycket pengar så vi gör ingenting. Däremot vore det ju guld och vi slapp betala tillbaka alla pengar som vi lånat av Swedbank."

Om banken går i konkurs och vi blir av med pengarna som vi har på banken så måste de väl rimligtvis låta oss slippa tillbaka lånen också. I så fall blir det ju en rejäl vinst. Fast så fungerar det inte riktigt. Men tanken svindlar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

CrimsonAnna sa...

Har skrivit utmaningen nu:) Kryddade den så jag gav den ett tema.